Tuesday, April 9, 2013

Aidurrah Syazwani bajet cute. Kbai.

Assalamualaikum. Hai!

Okay. Aku tau maybe this post akan buat semak kat mana mana lagi pasni. Maybe aku akan share kat fb, twitter or instagram.-----> for sure la. 

Erm. Actually, dari beberapa bulan lepas lagi aku dah start berkira kira nak tulis post untuk blog ni, since aku rasa kita semua dah lama tak contact (especially utk Gamma8). Aku rindu sangat semua orang. Paling penting, aku rindu nikmatnya hirup udara segar(??) KUPSIS.

sad me. :(
               
Sekarang aku kat rumah. Tak sihat. Dari dulu lagi aku bagitau kata aku sakit dada. Tapi doktor semua tak kesan sakit aku. Ended up, ramai kata aku reka cerita. Kbai. This is soooo lame. Tapi. aku bukan kat rumah sebab aku stop study ka apa. Aku rehat ja. Minggu depan aku masuk la balik UIA. Like seriously, takkan la aku nak stop study. Tu namanya BENGONGTAHAPPETALAKELAPAN. 

Aku teringin nak bernafas macam dulu. Boleh masuk road relay, boleh jerit jerit masa hari sukan. Ohmai! Nak balik masa sihat!! :'(

Okay. Enough. Macam bajet sakit nak habis umur ja. Ihiks. Makan ubat sikit ja nanti sihat la. Yoshhh!!

But for now, aku rasa boring gila. Duduk rumah, makan, tidoq, bangun, solat, makan, tidoq balik. Macam panda dah aku rasa. Nak balik UIA tapi rasa swag sangat kalau aku kata tak heaven bila dapat cuti daddylah lama!
Ni aku. Sekarang. :P
Merapu sikit sebab aku jadi sakit sampai kena makan ubat ala ala orang tua ni. Hm. Aku selalu ja rasa sakit dada. Xray, tapi tak nampak apa pun. 1st April, aku ada rasa sakit dada teruk sikit pada biasa. So, aku pun kononnya tulis la kat fb kata aku sakit dada.

Malam tu aku rasa macam aku dah nak habis umur. Dah takleh nafas. Tapi sebab aku ni kan ketegaq habeh, aku pun amik keputusan untuk rehat ja kat bilik. 2nd April, pagi tu aku skip kelas terawal, pukul lapan. And after second class aku hari tu, aku terus p klinik. buat ecg pun still tadak apa yang pelik. Then aku bagitau doktor yang aku takleh nak sandar and takleh nak tunduk. Dia arahkan aku buat xray the next day. Waktu tu, sebab aku sakit sangat, aku doa kat Allah, "Ya Allah, kalau aku ni sihat, Kau bagilah aku boleh terus buat keja aku yang banyak gilos tu. Kalau aku sakit, Kau tunjukkanlah. Dah lama aku tahan rasa sakit ni. Dan kalau sakit ni baik bagi aku, aku redha."-->lebih kurang macam ni la doa aku time tu.

3rd April. Hari tu, aku buat xray. Suprisingly, doktor tanya, "kamu ada lelah? Demam? Selesema? Batuk?" Dan aku jawab tak. Doktor kata, "paru paru awak ni ada jangkitan kuman. Banyak la jugak. Saya hairan kenapa awak tak demam batuk semua." Kfine. Time ni la start aku rasa nak nangeh sampai pecah pintu bilik doktor. Jangkitan kuman ja kot. =='

Maybe bagi sesetengah orang, jangkitan kuman kat paru paru ni tadak apa apa sangat, tapi bagi family aku, it kills. Okay. Ini bajet teruk. Sebenarnya, aku tadak la heran sangat kalau tak demam, tak batuk semua and tiba tiba ada jangkitan kat paru paru. Dalam family aku memang centu. Ibu aku dulu sampai paru paru dah berair baru nak demam segala. Maktok aku pun sama. Arwah abahwan aku pun, sampai dah koma baru doktor detect. Alhamdulillah, aku ni kira cepat detect. Sengsara jugak tapi tak teruk.

Sekarang dah rasa okay sikit. Ihiks. Tadi, first time kena guna natang gas tu. Dah la seumur hidup tak pernah ada lelah. Tiba tiba kena sebab semput. Cis. Cis. Cis. Dua kali ambik darah dalam masa seminggu. And dah empat jenis antibiotik aku telan. Still tak lega jugak sampai aku rasa agak down. Rasa dah putus asa.

My ubatss. Baru and lama.

Okay, malas nak tambah bagi lagi panjang. Ni just untuk aku merapu ja. 'Buang masa' la kalau omputih kata. Next time aku merapu lagi. Doakan kesihatan aku tau. Nak jugak tarik nafas macam orang sihat walafiat. =='

Last word from me, hampa semua jangan lupa jaga kesihatan okay. Kalau sakit, terus pi klinik. Jangan tangguh. Teruskan berjuang! Apapun yang hampa buat sekarang, aku doakan hampa semua berjaya. :)

 *p/s: since aku tadakla pandai nak berkawan dengan orang, ni ja gambaq dengan kawan yang aku boleh bagi. Lain lain hat bawah lagi tu semua gambaq aku ja. =='

roommate aku yang pemalu >.<

studiomates aku semester 2

Groupmate aku sepanjang semester 2


Me in semester 1. Ni masa taaruf week

Semester 1. Malam Annual Grand Dinner. Rosmah Mansor.

Semester 2. Before aku tak sihat. And last time aku senyum widely macam ni. :)


4 comments:

  1. Durrah,now mcm mana weyh? Aku harap hg cepat sembuh..aamiin :')

    ReplyDelete
  2. okey..tangki mata ak ni tetiba bocoq once ak dpt tau sal ni aritu .. take care my girl :) be strong ya .. lebiu <3

    ReplyDelete